Založ si blog

Hovory s . . .

Cesta vlakom
dávno ma neláka
no život chcel
nech si pobedákam,
vychutnám pocit
bezmocnosti nad časom…

Poloprázdne vagóny
na chvíľu stojíme
a než sa vlak pohne
príjemne objíme
ma jemná vôňa.
A nehľadiac šediny
v uchu mi zasviští
Máš tu voľné?
Čosi mrmlem
ona nečaká
smelo sadá
a kabela belasá
pristane nad hlavou
akoby zázrakom
nevráti sa, lež zostane.
Toľká drzosť ma občas dostane.
Oči síce privreté ďalej
jazyk už káže, nalej!
Však predsa,
prv pozriem koho chcem haniť
a…
Prirodzená krása
oči dva gaštany
vlasy ako uhoľ,
už mier visí nad nami
pod blúzkou ňadrá len
hoc za nimi duša
do riti, myslím si
znova čert pokúša.
A keď rýchlo
zhodnotil som ženu
pohľadom príkro
zadíval sa veru
do tých oči
tmavých ako studne.
A prv než som sa
ozvať zmohol
pozrela a svoj monológ
načala si kľudne.
Cestujem k babke.
Naši sa zbláznili.
Po toľkých rokoch
slovami hanili
sa a teraz súd.
Aj tabletiek pár zjedla
aj krčiem pár vymietla
aj priateľa som mala
a doma, stále zvada.
Slova len tak,
niet s kým prehodiť
otec doma len
košele vymeniť
a mama,
škoda slov,
nevie sama
jak prežiť ten zlom,
je len rada,
že ešte nie som v tom.
A takto sme sa spolu
rozprávali dolu
ja pod kabelou belasou
počúval jej život
a ona pod ťažobou
sedemnástich clivo,
ale vecne
preberala výčiny
rodiny hriešne.
Mamine omyly
otcovu neveru
a svoju ťažobu
na jej vek pridrahú.
Chvíľu ticho
zaškrípali brzdy.
Bože, už som tu
a ako ráno hviezdy
tak stanica ju vzala
hoc vôňa
tá po nej zostala
a ešte niečo…
A než som povedať
zbohom stihol
pod oknom známy hlas
kričí divo:
Ujo, ujo, ďakujem.

Dodnes tú vôňu
v hlave ratujem,
len horkastá pachuť
mi občas vadí,
keď ja, muž
so ženou sa vadím.

Y

. ..

01.12.2015

A znova strach doľahol na vola… Teda, vkradol sa v hlavu srdca sa nepýtal podľahol hlasu skoro nedýcha len usedavo plače. Bojíš sa. Že čo bude. Strachuješ, Že nebude. Čo? Z čoho? …a snívaš, ako by bolo, keby…už nebolo. Leż strach z toho, čo bude máš keď tvoj prach rozvíri znova dážď a miesto, że by sa umyl v blate čvachtá sa a dosť síl na zajtra [...]

Úprimnosť

12.05.2015

Počúvam slová a vidím činy a cítim tu znova dve veličiny, čo nútia nás klamať seba samých, čo nútia nás konať v skutkoch starých. Vidíme telo nectíme dušu síc občas nesmelo v srdci nás kušú výčitky svedomia čo v hĺbke vedomia akosi nevonia keď v poplach zazvonia a snaha k úprimnosti tlačí do hrdla samé ostré kosti a človek sa zadŕha. Úprimne k cudzím vieme [...]

. . .

03.05.2015

Mala bys a nedávaš hoc chcela bys len nemáš kam… Úprimne čo skúsilas komu, kedy krivý vlas čo len v chvíľu rovnať smela kedy jazvu rovnať z čela skúsilas. A ty čo vrásky na duši chceš len labutích krídel hebkosť mať kedy spomenieš slová čo mať tvoja, moja, naša vraveli… Odpusť im synu sú ešte nezrelí. A kolo sa točí a zabúda čas a zabúda jeden čo [...]

APTOPIX Russia Ukraine War

List z Charkova: Ako sa žije v tme?

28.03.2024 18:00

Po masívnych raketových útokoch žije Charkov zväčša v tme, no ja sa aj tak usmievam. Možno už len nevládzeme plakať.

1. netradicny porod Krompachy

Zámena pacientiek v pražskej nemocnici viedla u jednej k potratu

28.03.2024 17:47

Zamestnanci nemocnice nedodržali interné predpisy a lekári preto operovali nesprávnu pacientku.

polícia, evakuácia, vyhrážky, UK, fakulta

Polícia v Bratislave zadržala medzinárodne hľadaného občana Bosny a Hercegoviny

28.03.2024 17:32

V prípade dokázania viny mu hrozí trest odňatia slobody až na 15 rokov.

FTX Bankman Fried

Zakladateľ kryptomenovej burzy FTX ide na 25 rokov do väzenia, klientov obral o 10 miliárd dolárov

28.03.2024 17:13, aktualizované: 17:41

Americká justícia označila prípad za jeden z najväčších podvodov v americkej histórii.

testudo

Napíš čo trápi dušu...

Štatistiky blogu

Počet článkov: 21
Celková čítanosť: 33685x
Priemerná čítanosť článkov: 1604x

Autor blogu

Kategórie