Nie si. . .

4. septembra 2014, testudo, Básne
Nie si pri mne
ani so mnou
nie si vášňou
ani krotkou
myšlienkou…
si minulosť
hoc krásna
si len hosť
a zdá sa,
že zostať mieniš
v stave tomto,
že nekriesiš
nové motto…
si minulosť
a prítomnosť krutá
už bez vášne,
však viažeš mi putá
a bez bázne
hoc s trochou hany
putá si nosím
a bez okrasy
zostavám si otrokom
či to sme chceli?
či len som
tvojím biednym otrokom…?
Slová, slová
a myšlienky nevyrieknuté
ako divožienky
občas stretnuté
a klameme sa
čim viac
tým ďalej
a miesto vína
čistého nalej
si motúzy medové
ťaháme a nádej,
len ona zostáva
hoc nič už nedáva
a berie aj čo bolo
a neviem, či už slovo
mi postačí k viere,
keď privinúť len by som
tichúčko k sebe
nie slovo
človeka
nie dušou
telom ma
presvedč o viere
by vedel som,
čo v tebe
pri mne si drieme.